قیمت رنگ ترافیکی سرد و گرم تهیه مستقیم رنگ های ترافیکی سرد و گرم از درب کارخانه،توسط شرکت بازرگانی رادین انجام می گیرد.شرکت بازرگانی رادین عرضه کننده مستقیم انواع رنگهای ترافیکی و جدولی است. این بازرگانی محصولات خود را با پایین ترین قیمت به دست شما مصرف کنندگان گرامی می رساند.
ورود خودرو به جوامع بشری موجب شد تا نیاز به شبکهای مناسب جهت تردد این وسیله نقلیه احساس شود.یکی از مهمترین ابزارها برای برقراری ایمنی در راه،استفاده از رنگهای ترافیکی میباشد.رنگهای ترافیکی به جهت تعیین محدودههای خاص تردد برای استفادهکنندگان از راه و همچنین کاهش مخاطرات ناشی از حوادث رانندگی،جایگاه ویژهای در میان انواع رنگها پیدا کردهاند.این خط کشیها زمانی موثرند که به راحتی قابل دیدن باشند. فام و درخشش آنها در طول روز تغییر نکند و به خوبی حدود راه را مشخص نمایند و بازتاب خوبی در شبها داشته باشد.
از آنجا که کوچهها، خیابانها، بزرگراهها و جادهها، اصلیترین و حیاتیترین شریانهای ارتباطی درونشهری و برونشهری محسوب میشوند، ایمنسازی آنها دارای اهمیت ویژهای است. در همین راستا، خطکشی جادهها و ترسیم علائم راهنمایی و رانندگی سبب میشود که وسایل نقلیه در مسیر صحیح حرکت کنند و احتمال بروز حادثه به حداقل برسد. به همین خاطر، خط کشی جاده ها و ترسیم علائم و نشانهای هدایتکننده و هشدار دهنده بر روی آسفالت اهمیت زیادی دارد. برای انجام این کار، و درج نشانهها و علائم روی آسفالت، از رنگهای مخصوصی به نام رنگ ترافیکی استفاده میشود. رنگ های ترافیکی برای هدایت و کنترل ترافیک جاده و خیابانها مورد استفاده قرار میگیرند. در حقیقت، این رنگ ها که به علائم افقی نیز مشهور هستند برای نشان دادن قوانین راهنمایی و رانندگی، علامتگذاری منطقه، حریم گذاری، خط کشی، و غیره کاربرد دارند.
بر اساس شرایط مخلوط کردن رنگ های ترافیکی به دو دسته کلی سرد و گرم تقسیم می شوند. هر کدام از رنگ های ترافیکی گرم و سرد دارای ویژگیز ها و تفاوت های منحصر به فردی هستند، که در ادامه برخی از آنها را ذکر می شود.
به طور کلی رنگهای ترافیکی به دو دسته زیر تقسیم میشوند:
منظور از رنگ ترافیکی سرد این است که جهت اختلاط اجزای رنگ و اعمال آن بر روی زیرآیند نیاز به دماهای بالا نیست.
در رنگ ترافیکی گرم به جهت اختلاط و تشکیل فیلم رنگ ابتدا باید دمای آن را تا میزان مشخصی افزایش داد و سپس آن را بر روی آسفالت اعمال کرد.
رنگ های ترافیکی نوع گرم نسبت به رنگ های ترافیکی سرد، دوام و مقاومت مکانیکی بالاتری داشته و برای محیط های پر تردد گزینه ای مناسب تر است. رنگ ترافیکی سرد، هزینه کمتری نسبت به رنگ گرم داشته و به همین دلیل در
بیشتر پروژه های ترمیمی یا استفاده های فرعی، انتخاب می شود. اجرای رنگ ترافیکی سرد آسان تر بوده و نیاز به تجهیزات خاص یا نیروهای ماهر نخواهد داشت، همچنین ایمنی بیشتری دارد. مقاومت رنگ گرم در برابر آب و هوای نامساعد یا تابش مستقیم خورشید بیشتر بوده و کمتر دچار شکنندگی یا پریدگی رنگ خواهد شد. رنگ گرم ترافیکی، قدرت بیشتری در بازتاب نور داشته و به همین دلیل برای باند فرود هواپیما یا پیست اتومبیلرانی مناسب تر است.سرعت خشک شدن رنگ گرم نسبت به رنگ سرد بیشتر بوده و برای اجرای آن نیازی به مسدود کردن جاده نیست.
بخاطر ساختار و اجزای رنگ ترافیکی سرد برای خشک شدن نیاز به دمای بالا نیست. برای خط کشی خیابان داخل و خارج شهر به کار برده میشود. ماندگاری این رنگ 6 ماه تا یک سال است و اجرای آن با ماشین خط کشی و دستی نیزانجام میشود.
رنگ ترافیکی سرد بر پایه رزین ترکیبی آلکید و کلرو کائوچو میباشد. زمان خشک شدن بسیار کم و چسبندگی عالی روی سطوح آسفالت و بتن دارد. رنگ ترافیکی سرد تک جزئی تولید میشود. استقامت مکانیکی و فیزیکی مطلوبی بر روی سطوح دارد.
این رنگ بر پایه رزینهای آکریلیک ترموپلاست پایه حلالی و همچنین پایه آب بوده و خواص فیزیکی-مکانیکی خوبی را بدست میدهد. چسبندگی قوی و سرعت خشک شدن بالا روی سطوح سیمانی دارد. مقاومت این محصول در برابر رطوبت و اسید و باز و آب فوق العاده است.
رنگ ترافیکی چند جزئی چندجزئی برپایه رزین های آکریلیک ترموپلاست است. به دلیل ساختار شیمیایی که دارد هنگام استفاده دمای رنگ بالا میرود. رنگ ترافیکی چند جزئی برای رسم خط کشیهای حاشیه بزرگراه و علائم هشدار و خطوط عابر پیاده استفاده میشود.
این رنگ برپایه رزین هیدروکربنی و آلکیدی میباشد. این محصول با عنوان رنگ گرم ترافیکی ترمو پلاست نیز شناخته میشود.به صورت پودر و جامد تولید شده و قبل از استفاده دمای آن را تا حد مشخصی باید افزایش داد و روی سطح مورد نظر استفاده گردد. از ویژگیهای این رنگ زمان خشک شدن بسیار کم است و خواص فیزیکی_مکانیکی و مقاومت سایش فوق العادهای دارد و میتوان در ضخامت بالا استفاده شود به همین خاطر در مسیرهای پر رفت و آمد مانند اتوبان و بزرگ راه ها اجرا میشود.
برخی عوامل مانند زنجیر چرخ در زمستان، روغن ریزی (مخصوصا در رنگ های ترافیکی گرم) و زیر سازی نامناسب آسفالت موجب ماندگاری کمتر رنگ ترافیکی میشود.رنگ ترافیکی گرم نیز دارای چند دسته می باشد که هریک ویژگی های خاص خود را دارند.
رنگ هیدروکربنی بوی ملایمی داشته و در برابر آب و رطوبت نیز بسیار مقاوم است؛ در نتیجه مناسب استفاده در محیط هایی با میزان بارش زیاد یا رطوبت بالا است. این نوع از رنگ ها مقاومت خوبی در برابر خورندگی از خود نشان داده و به همین دلیل می توانند در محیط هایی مانند پارکینگ مورد استفاده قرار بگیرند.
رنگ ترافیکی اپوکسی، چسبندگی بسیار خوبی بر روز سطوح داشته و می تواند سطح زیادی از آنها را پوشش دهد. امکان اجرای این نوع رنگ در ضخامت های زیاد وجود داشته و به همین دلیل برای پوشش های محافظتی نیز استفاده می شود. این نوع از رنگ ترافیکی در برابر آب مقاوم بوده و در محیط های مرطوب به راحتی از بین نمی رود. همچنین بسیار ضربه پذیر بوده و خواص مکانیکی فوق العاده ای دارد؛ درنتیجه در مکان های پررفت وآمد خواص خود را از دست نخواهد داد.
این نوع از رنگ ها بر اساس رزین های ترموپلاستیک ساخته می شوند؛ به همین دلیل در برخورد با دمای بالا، تحمل خوبی داشته و بدون تغییر در خواص شیمیایی، ذوب و قابل اجرا می شوند. رنگ های ترموپلاستیک گرم نیز مانند نسخه مشابه در طبقه بندی رنگ های ترافیکی سرد، مقاومت دمایی بسیار خوبی داشته و در برابر تابش های UV نیز مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. همچنین دارای دوام و ماندگاری خوبی بوده و به راحتی دچار تغییر رنگ نمی شوند.
رنگ گرم ترافیکی آلکیدی بر پایه رزین های آلکیدی ساخته شده که به راحتی با هوا خشک می شوند؛ همین امر باعث شده که این نوع از رنگ های گرم با سرعت زیادی خشک شده و برای اجرای آنها نیازی به مسدود کردن خیابان یا جاده نباشد. در کنار این ها رنگ های آلکیدی چسبندگی بسیار بالایی داشته و در اثر اصطکاک، خرد نشده یا دچار سایش نمی شوند. این نوع از رنگ ها دارای جلای خوبی بوده و اجرای آنها بسیار ساده است.
از رنگ ترافیکی برای جداول به منظور نمایان شدن بهتر برای استفادهکنندگان از راه و همچنین جلوههای بصری استفاده میشود.
رنگ جداول عبارتند از:
این نوع از رنگ،بر پایه رزین آلکیدی لانگ اویل خشک شونده با هوا بوده و دارای چسبندگی و جلای خوب است.برای اعمال این نوع رنگ می توان از قلم مو یا غلطک استفاده کرد.
این نوع از رنگها بر پایه رزینهای آکریلیکی واتربیس بوده و چسبندگی خوبی به سطوح بتنی دارد.همچنین به دلیل سازگاری با محیط زیست و نداشتن ترکیبات آلی فرار بسیار مطلوب هستند.
رنگهای پلی یورتان چسبندگی بسیار خوبی به زیرآیند داشته و در برابر عوامل آب و هوایی و نور خورشید هم مقاومت زیادی دارد.رنگهای پلی یورتان از رزین پلی اُل و هاردنرهای ایزوسیاناتی تشکیل میشوند و از دسته رنگهای چندجزئی به شمار میآیند.
اجرای رنگ ترافیکی برای رسم خطوط و علائم معمولا از دستگاهها و تجهیزات علامت گذاری صورت میگیرد. خط کشیها و علامتهای خیابان متناسب با موقعیت، سرعت و عملکرد عابر پیاده است. خطهای جدا کننده برای معین کردن محل خطرساز یا نزدیک شدن به خطر استفاده میشود. انواع خط کشیها مانند خط کشی محوری، خط کشی خطوط عرضی، رسم علائم ترافیکی، رسم خط پارک ماشین، ایستگاههای تاکسی و اتوبوس و رسم هاشور و سطوح خاص را با استفاده از رنگ ترافیکی صورت می گیرد.
اجرای رنگ ترافیکی
اجرای رنگ ترافیکی به چهار روش امکان پذیر است. هر کدام از این روشها ویژگی و کاربرد خاص خود را دارند. روش دستی یکی از قدیمیترین روشها است که با غلطک و کاردک صورت میگیرد. اما دیگر روش ها با تجهیزات و ماشین آلات خاص کار رسم خطوط و خط کشی را انجام میدهند.
دستی:
یکی از روشهای سنتی و مرسوم در اعمال رنگهای ترافیکی،روش دستی است.عموما از
غلطک یا کاردک برای اجرا به روش دستی در رنگهای آکریلیک چند جزئی استفاده میگردد.
اسپری
یکی از پرکاربردترین روشها در اعمال رنگهای ترافیکی،روش اسپری است.در این روش با
استفاده از ماشینآلات خاص رنگ را بر روی سطح اسپری میکنند.ضخامت رنگ اعمالی در
این روش خیلی بالا نیست.
اسکرید
در این روش رنگ مخلوط مذاب بر روی سطح به طور یکنواخت اعمال میشود.زمان خشک
شدن در این روش کوتاه بوده و علاوه بر چسبندگی خوب به زیرآیند،قابلیت اعمال با
ضخامتهای بالا را نیز دارد.
اکستروژن
در این روش نیز رنگ مخلوط شده در پیش گرمکنهایی حرارت داده میشوند تا به دمای مذاب
برسند.سپس به وسیله ماشینهای مخصوص بر روی زیرآیند پرایمرخورده برای خطوط منقطع
حاشیه راه اعمال میگردد.
یکی از مهمترین عوامل در رنگهای ترافیکی،آماده سازی سطح میباشد.آماده سازی سطح باعث میشود تا رنگ ترافیک چسندگی مطلوب را با زیرایند داشته باشد و دوام آن افزایش یابد.برای آمادهسازی سطح لازم است تا نکات زیر را مدنظر قرار داد:
برای استفاده از رنگ های ترافیکی در بیشتر اوقات از حلال ترافیکی استفاده میشود. حلال برای رنگ ترافیکی چند جزئی و رنگ ترافیکی سرد و رنگ سرد کلروکائوچو به کار میرود. شرکت تولید کننده رنگ تعیین میکند که کدام حلال با کدام رنگ مخلوط و استفاد شود.
برای رنگهای ترافیکی فقط باید از تینر مخصوص رنگ ترافیکی استفاده کرد زیرا ممکن است حلالهای دیگر با این رنگ سازگاری نداشته باشند و نتیجه برعکس دهد. تینر رنگ ترافیکی قدرت فراری بالایی دارد و با دیگر حلالها متفاوت است. حلال رنگ ترافیکی مایع است و برای رقیق کردن رنگ به کاربرده میشود.برای هر رنگ از تینر مخصوص آن رنگ باید استفاده شود. اگر به جای استفاده از تینر مخصوص از بنزین و تینرفوری استفاده کنید، باعث پوسیدگی و از بین رفتن رنگ بعد از اجرا میشود.
برای خرید رنگ ترافیکی با کیفیت با کارشناسان فروش بازرگانی رادین در ارتباط باشید.
جهت ارتباط با کارشناسان فروش و نمایندگی رنگ پارس بهار با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمائید.
خرید هاردنر اپوکسی در تهران از شرکت بازرگانی رادین با ققیمت مناسب و همراه با…
خریدرنگ نما ساندورا از شرکت بازرگانی رادین با قیمت مقرون به صرفه و کیفیت عالی…
فروش پرایمر زینک اتیل سیلیکات در تهران از شرکت بازرگانی رادین با کیفیت بسیار بالا…
فروش چسب دو جزئی مگااستون از شرکت بازرگانی رادین با قیمت هایی مقرون به صرفه…
فروش اسپری زینکا قیمت مناسب در شرکت بازرگانی رادین با قیمتی منحصر به فرد و…
فروش ویژه محصولات پارس بهار در تهران و سایر شهرستان ها توسط شرکت بازرگانی رادین با…